پوست خود را با این روش ها روشن تر کنید

پوست خود را با این روش ها روشن تر کنید

خانه / تازه های سلامت / پوست خود را با این روش ها روشن تر کنید

پوست روشن

پوست روشن : چنانچه لکه‌های تیره بر سطح پوست خود دارید، در کنار استفاده از درمان‌های دارویی از ترکیبات خانگی هم برای پاک کردن لکه‌ها از سطح پوست خود استفاده کنید.
لکه‌های پوستی می‌تواند ظاهر پوست را زشت نشان دهد و سبب پیری زودرس و کم شدن اعتماد به نفس در افراد شود.

این لکه‌ها به دلایل مختلف به وجود می‌آیند از جمله: لکه‌های ناشی از جای زخم و سوختگی، لکه‌های به جا مانده از جای جوش، لکه‌های بارداری، لکه‌های ایجاد شده در اثر تابش نور خورشید، برخی از بیماری‌های پوستی، کبدی و لکه‌های ناشی از کهولت سن که می‌توانند در صورت عدم رسیدگی به موقع و درمان فوری به لکه‌هایی دائمی و مقاوم تبدیل شوند.

در گام اول برای ازبین بردن لکه‌های پوستی مراجعه به متخصص پوست و استفاده از راهکارهایی، مانند لایه برداری با کرم‌،میکرودرم ابرژن، پیلینگ شیمیایی و در نهایت لیزر کیوسویچ وجود دارد.

خیلی از لکه‌های پوستی بخاطر برخی عادت‌های اشتباه در زندگی روزانه ما ایجاد می‌شوند و با اصلاح روش زندگی، کاهش استرس و کنترل آن و تغذیه می‌توانید پوستی شاداب و درخشان داشته باشید از جمله شیوه‌های شفاف سازی پوست می‌توان موارد زیر را نام برد.

خوردن مایعات به میزان زیاد
کم آبی بدن یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باعث بروز لکه‌های پوستی می‌شود، مصرف میزان کافی از آب باعث دفع مواد سمی از بدن می شود و سبب جلوگیری از بروز لکه‌های تیره در پوست می‌شود، پس به میزان استاندارد آب در طول یک روز بنوشید تا پوستی روشن و شفاف داشته باشید.

روش‌هایی برای روشن شدن پوست صورت

میوه ها
مشکلات پوستی به جز آفتاب سوختگی یا سوختگی و زخم بیشتر دارای منشاء درونی هستند، به همین دلیل اگر شما هم دچار مشکلات پوستی هستید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و در آن سهم بیشتری از انواع میوه‌ها و سبزیجات قرار دهید، مواد غذایی دارای فیبر یک مکمل عالی و بدون هیچ عارضه برای سلامت و زیبایی پوست هستند.

از جمله مواد غذایی که به روشن تر شدن پوست و رفع لکه‌های پوستی کمک می‌کند، می‌توان غذا‌های پروتئینی طبیعی مانند ماهی، آجیل و گوشت سفید، غلات مانند گندم و برنج قهوه‌ای، سبزی‌های دارای برگ سبز مانند کلم بروکلی، گوجه فرنگی و چغندر را نام برد.

روش‌هایی برای روشن تر شدن پوست صورت

غذا‌های دریایی پوستتان را به روشن تر می‌کند
اسید‌های چرب امگا سه و شش موجود در گوشت ماهی و آبزیان دریایی می‌تواند سبب از بین بردن بسیاری از مشکلات پوستی و شفاف تر شدن صورت شود.

روش‌هایی برای شفاف تر شدن پوست صورت

نور خورشید
ویتامین D یکی از ضروری‌ترین عناصر مورد نیاز بدن برای جلوگیری از پیر شدن و بروز چین و چروک است، مهمترین منبع تامین این ویتامین ارزشمند نور خورشید است.

اما تابش شدید نور خورشید در ساعت ده صبح الی چهار بعد ازظهر می‌تواند منجر به بروز لکه‌های پوستی و حتی ابتلا به سرطان پوست شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند برای بهره گیری از نور خورشید بدون آسیب رسیدن به پوستتان در فاصله ساعت ۶ الی ۹ صبح در معرض تماس مستقیم با نور خورشید قرار داشته باشید.

با درمان جوش صورت پوستتان را زیبا تر کنید
اگر پوست صورت شما چرب است و سابقه جوش زدن را دارید، جای جوش ها یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد لکه‌های صورت است. لکه‌های صورت در این حالت به صورت قرمز رنگ دیده می‌شود و امکان دارد هیچ گاه از بین نرود.

برای جلوگیری از بروز جای جوش توجه به درمان و پیشگیری از ایجاد جوش بسیار مهم است، با مشاهده اولین نشانه‌های ناشی از آکنه صورت به درمان آن‌ها بپردازید و رژیم غذایی خود را رعایت کرده و از دستکاری جوش‌ها خودداری کنید.

ماسک‌های گیاهی و خانگی لایه بردار و روشن کننده پوست
با استفاده یک الی دوبار از ماسک‌های زیر با توجه به نوع پوست خود می‌توانید سلول‌های مرده پوست را از بین برده.

ماسک آلوئه ورا و لیمو ترش، ماسک خمیر زردچوبه با آب، روغن نارگیل، ماسک روغن زیتون و عسل، اسکراب شکر و لیموترش، ماسک میوه پاپایا و عسل، ماسک خیار، ماسک چای سبز، ماسک روغن ماهی یا امگا سه که تداوم استفاده از این ماسک‌ها سبب درمان بسیاری از لکه‌های پوستی می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان